zaterdag 13 december 2014

QS13: huiswerk les 2

Thema van les 2 was compositie en ik maakte het volgende quiltje:


Waslijn # 02
De bloemetjes buiten hangen
21 x 30 cm
Gevilte ondergrond met daarop organza en geschilderde applicaties van gebruikte kleding

Jette Clover maakte midden op tafel de volgende compositie: een theedoek met daarop een waterkan met kwasten en een beslaglepel, een blik met daarop een bloemboeketje, een schaaltje met pepernoten en een sinaasappel. De opdracht was een quiltje maken van deze compositie, waarbij ook dingen weggelaten, dan wel toegevoegd mochten worden.


Vanuit mijn standpunt was de sinaasappel niet te zien. Het grijze schaaltje had geen toegevoegde waarde. Het blik vond ik lelijk. Dus deze dingen heb ik weggelaten.
Daarna heb ik de rest opgehangen aan mijn waslijn.

Ik wil graag een serie maken, waarin de waslijn centraal staat. De quiltje is nog niet afgewerkt, omdat ik ze in een later stadium nog wil voorzien van een passend kader.

3 opmerkingen:

Jo Huijsman zei

Het was weer een top dag en je idee van het maken van een serie vind ik geweldig. Het wordt vast een spannende serie.

Saskia zei

Mooi geworden !

Hannie de Beer zei

Geinig deze verwerking! Goed idee om een serie te maken.