woensdag 17 december 2014

ARTQUILTGROEP ZUID: compositie

Tieneke had de volgende bijeenkomst voorbereid en deze lag mooi in de lijn van QS13: compositie.


Ze had een pakketje gemaakt met grafische stof in zwart/wit, ronde malletjes en zwart band.
Met behulp van de malletjes rondjes getekend op Vlisofix en deze op felgekleurde stof gestreken.


Met alle cirkels een compositie gemaakt op de stof. Sommige cirkels zijn afgeknipt om beter langs de lijnen te passen en sommige lappen geheel of gedeeltelijk over andere.
Tussendoor regelmatig een foto maken om de compositie te controleren. En elkaars composities beoordelen. Dat is wat de meeste van ons missen: een kritische blik.


Het werkje van Saskia is mooi in balans qua kleur en compositie. Een aantal lijnen zijn extra benadrukt.


Deze is van Jeanette. De felle kleuren gaan goed samen. Leuk detail zijn de kleinere rondjes die mooi op de lijn liggen.


Bij Leontien springen de lichtgroene rondjes er mooi uit. De complementaire combinatie groen - roze doet het goed op zwart - wit.


 Tieneke houdt niet van rommelige taferelen en dat zie je terug in haar compositie. Het rood, blauw en oranje doen het goed met elkaar, maar de lime-kleur past er niet bij.


En mijn compositie is qua kleur niet pittig genoeg. De pasteltinten knallen niet op de voornamelijk witte stof.
Het was dus weer een leerzaam dagje!

4 opmerkingen:

ann vanherle zei

Ik denk dat het ook veel te maken heeft met persoonlijke smaak , ik vind de lime prachtig gevonden maar de blauwe open cirkels vind ik een heel verkeerde blauw
de beste wensen

nadia zei

Wat een supergoeie oefening! Ik heb er ook weer wat van geleerd, compositie is zeker niet mijn sterkste kant :)Groetjes, Nadia

Hannie de Beer zei

Inderdaad heel leerzaam! En leuk !

Hannie de Beer zei

Ik heb allesnog eens zitten bekijken, en opvallend is, dat alleen Saskia het zwarte lint heeft gebruikt, waardoor haar compositie heel sterk is geworden!