donderdag 15 mei 2014

ARTQUILTGROEP ZUID: breakdown printen

Afgelopen dinsdag hebben we weer een bijeenkomst van onze AQGZ gehad; dit maal georganiseerd door Jeanette. Zij had Hannie uitgenodigd om ons te leren breakdown printen.


Eerst kleurpasta en printpasta gemaakt, aangebracht op de zelf geknutselde zeefdrukramen en toen er allerlei voorwerpen in gedrukt.


Raam van Leontien


Raam van Saskia


Raam van Jeanette


Raam van Tieneke


Raam van mij

Hannie had voor ons een paar schermen voorbereid, zodat we ook het printproces konden doen.


V.l.n.r: Christel,Leontien, Hannie, Tieneke, Saskia en Jeanette

Ik had een tijdje geleden het boek "Breakdown Printing" van Claire Benn en Leslie Morgan gekocht en ter voorbereiding al doorgelezen. Aan de hand daarvan had ik van tevoren ook een zeefdrukraam van kleurpasta en wasknijpers voorzien. Te drogen gelegd op een plastic zak. Deze "lekzak" laten drogen en daar later weer een natte sodalap op gelegd. En daarop mijn bijna lege scherm.


Het is toch zonde om deze verf door het doucheputje te spoelen!

5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Het was een leuke dag met goede "leerlingen" ! Je had al heel wat huiswerk gedaan. Ik ben ook erg benieuwd naar je lappen?
Je mooie doosje staat hier te pronken!
Vind je het goed dat ik ook op mijn blog een bericht zet ?

els zei

dat ziet er uit als een erg leuke en leerzame dag.

Joke Hardenbol zei

Leuk hè dat breakdownprinten.

Liesbeth Wessels zei

Ziet er geweldig uit, was vast een gezellige dag, ben benieuwd naar de lappen. groeten van liesbeth

Hélène zei

ik had jullie in Gorinchem horen praten over deze dag en ik stel vast dat het een geweldige dag is geweest,met mooie resultaten.