zondag 14 april 2013

TT EUROPEAN ART QUILTS

Afgelopen vrijdag ben ik met Saskia naar de Artquilts in het Breda's Museum geweest. Het was er heerlijk rustig en we hebben alle kunstwerken uit en te na bekeken, geprezen èn bekritiseerd.


Tot mijn verrassing hangt er ook een quilt van Marjolijn van Wijk, "Van Sticht Naar Stad", waarvan ik de voorbereidingen heb gezien tijdens een gezamenlijke workshop!

Daarnaast (of eigenlijk daarboven, want je moet een etage hoger) zijn er ook viltwerken te zien van Miek Vlamings.


En ook bijzonder (luguber!) haakwerk van Johanna Schweizer.


De foto is helaas een beetje wazig (te weinig licht om te fotograferen èn een achtervolgende suppoost!).

Komend zondag (21 april) is er van 12.00 tot 17.00 ook een textielmarkt op het binnenplein van het museum, met allerlei demonstraties (spinnen, weven, vilten, haken...)!

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Zijn inderdaad een geweldige tentoonstellingen! Ook van een lid van mijn groep A Texere was een prachtig werk te zien, en natuurlijk zoals je schrijft van Marjolijn. Lid van onze groep De Uitdaging. Wie nog niet is geweest moet zeker gaan kijken!

marjolijn zei

Kom ik mijzelf toch zomaar op je blog tegen. Wat leuk, ik voel me helemaal in het zonnetje gezet! Dank je wel. Ik was toen zo enthousiast geworden dat ik thuis een vervolg heb gegeven aan deze workshop. Het vroegere Bisdom Utrecht heette Sticht en Groningen wordt hier Stad genoemd. Vandaar de naam.
Ik hoop de tentoonstelling eind van de maand te gaan zien.
gr. Marjolijn