zaterdag 27 april 2013

BERLIN, DIVIDED CITY

De laatste maanden heb ik veel gewerkt aan een quilt voor de OEQC in oktober. Omdat ik een grote voorliefde heb voor aardrijkskunde en geschiedenis sprak het thema "Berlijn" mij erg aan.
Eerst naar de bieb voor wat extra informatie en toen aan de slag.


Het lijkt een nieuw etiket voor perenstroop...
Inmiddels is hij bijna klaar; nog een paar kleine afwerkpuntjes, de biezen, een tunnel en een etiket. Om nog niet teveel prijs te geven een foto van de achterkant.


De begeleidende tekst:

Het middenstuk toont de verdeling van Berlijn in vier sectoren middels landsvlaggen. Op de quiltrand staat politiek-getinte graffiti. De foto’s geven een indruk van het leven in West- en Oost-Berlijn tussen 1945 en 1989: de luchtbrug, de vluchtpogingen, de bouw en uiteindelijk ook de afbraak van de muur.

En dan maar hopen dat hij wordt geselecteerd...

6 opmerkingen:

Janny zei

Succes, ik ben benieuwd naar de voorkant!

Ineke zei

De meeste worden wel geaccepteerd hoor.

nadia zei

Super Christel dat je 'm op tijd af hebt gekregen! Ik ben ook heel benieuwd naar de voorkant.....

Hannie de Beer zei

Zoals je het omschrijft, zal hij zeker worden geaccepteerd!
En ik ben ook reuze nieuwsgierig naar de voorkant. Fijn, dat hij op tijd af is!

christina zei

Je maakt ons helemaal niet nieuwsgierig he

Liesbeth Wessels zei

Leuk dat je meedoet, ben heel benieuwd ! Ga zeker kijken. groeten van liesbeth