vrijdag 1 maart 2013

MQ FEBRUARI 2013

Februari is natuurlijk de maand van Carnaval, dus dat diende als inspiratie voor het maandquiltje van deze maand. Nou is Carnaval niet echt mijn ding, ook al zijn er mensen die denken dat ik een feestnummer ben...

"CONFETTI"
En bij Carnaval hoort confetti! Die vieze gekleurde snippers papier die je weken later nog tussen het wasgoed vindt. Maar deze confetti is van vilt, genaaid op een molton ondergrond. De rand is weer van naaldvilt; ik heb verschillende kleuren geprobeerd, maar roomwit kleurde toch als beste.

 
Ook weer een doosje gemaakt van dit thema; afval van de confetti, maar nu op een zwarte ondergrond gestrooid. Tule erover om alles op z'n plaats te houden en daarover verschillende kleuren draadjes (ook afval van geverfde lapjes). 

5 opmerkingen:

els zei

Ze zijn allebei erg vrolijk geworden. Mooi hoor.

ann vanherle zei

mooie kleurtjes

Hannie de Beer zei

Een echt "feest"quiltje!
Ook het doosje is weer heel vrolijk en chique!

nadia zei

Wat een leuk maandquiltje, erg leuk die "abstracte" confetti en die doosjes vind ik helemaal het einde!
Over mijn blauwe blokjes: geen idee hoeveel het er gaan worden, heb vanavond dienst in de ziekenhuisapotheek dus wie weet komt er weer een blokje bij....Aussiequilt is onder handen....of eigenlijk onder naaimachine. 16 mrt hou ik in de gaten voor WWQD in theek5 (ga wel met DD2 naar open dag uni Utrecht maar blijft er tijd over dan kom ik bij je langs!)
Fijn weekend, Nadia

Dea zei

Leuk, zelfde thema en toch een heel ander effect!